söndag 28 april 2013

Våren kommer med stormsteg..

Nå igår och idag kunde jag inte längre hålla mig från räfsan. Konstigt nog så lockar den nog den här årstiden. Har putsat mig fram lite här och där, där gräset har torkat och nog blir det redo för ny växt när man fått bort det gamla och så fräscht det blir.

Sen börjar ju planerna på denna sommars blommor och odling. Eftersom vi mest är på villan så är det mesta planer på vad som skall vara där. Nu var det dags att utöka odlingarna där och då lade jag in en beställning hos " gubben". Så här blev resultatet:
Två sådana till lusthustrappan

+ en liiiten (uppe på trappan)

Här ska odlas lite morötter, sallad,salladslök mm

I denna blir det örter och nån ärt till Jonathan
 
Små vårtecken kikar fram när man räfsar. En humla kom också på besök och den visade jag vänligt men bestämt in i växthuset så den har nått att göra.
Tussilago

Rabarber

Kvällen avslutades med lite å fiske och en tur till villan. Sjön var så gott som isfri och havet svallade fritt. Nu blir nog nästa projekt att ta itu med villan så att vi kan börja vara där på riktigt.
                                                Ha en bra vårvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar