måndag 15 april 2013

Eld och lågor...

Känner mig helt eld och lågor. Har ikväll haft mitt första och kanske sista studiebesök. Hortonomstuderande från Novia, Raseborg är i Närpes denna vecka och ville komma och titta på en "vanlig" odling. Tiden gick otroligt fort och det var hur kul som helst att visa upp och berätta om det som man gillar allra mest att göra. Kan ju hoppas det blir nån fler gång.
Igår hade jag jobbar dag eftersom jag åker till Överby till skolan på torsdag. Först plockade vi lite, hade med en alldeles egen hjälpreda.
Efteråt tyckte vi det var dags att blommor och grönsaker skulle få nya krukor så att de orkar växa lite bättre.



De växter (tomater,paprika) som lämnar kvar och skall odlas vidare i växthuset får nöja sig med budgetkrukor ( 10 l plasthinkar)
Sen när vi kom hem lyste solen så härligt och det var så skönt på den lilla bit av terassen som har kommit fram undan snön så det blev kaffe och njuta av solen en stund.

En blick över gräsmattan och man kan konstatera att det nog dröjer ett tag inna man kan börja odla i lilla huset. Men väntar med spänning på att se hur vindruvorna klarat vintern. De har jag haft där i 5 år nu. Dörren står öppen så att det inte ska bli så varmt i vårsolen så att de startar igång. De är planterade i marken. Växthuset är också lager för sommar möbler och grejs under vintern. Bara väntar på att få tömma det nu. Men det kan gå i ett vips, se vad mycket som ha hänt ute idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar