lördag 2 mars 2013

Ny vy

Vy över växthuset förra lördagen och nu denna lördag, så här har det ändrat på en vecka. Annars
 brukar jag vara hemma och ledig så långt det är möjligt på lördagarna för söndagarna går alltid en del till lindning eller plockning när det börjar. En helg är för lång för att lämna plantorna ifred.
Just gurkplantorna växer så snabbt och samma med gurkorna att det hinner hända för mycket. Plantan växer så att den inte hålls i snöret och vinkar då och "knacks" så är den av. Gurkorna hinner bli läskigt stora om man har det oplockat över en helg. Därför är lördagen lite helig. Just denna lördag måste jag dock åka och lasta lite flis för värmen behövs ju fast det är lördag.
Sen var jag ut med gubben och tränade lite med motorsåg. Det ingår i studierna om produktion på gårdens skogsmark att vi praktiserar med röjsåg och motorsåg.
Röjsågspraktiken gjorde jag tidigare i vinter och det gick helt ok, men detta med motorsåg har jag haft ångest över i flera veckor. Vågar ju knappt titta när andra sågar med motorsåg. Läskig rent ut sagt.
Nåja i dag tog vi tjuren vid hornen eller motorsågen under armen och knallade i väg till skogs och till min stora förvåning var det inte lika läskigt när man själv höll i sågen. Gick riktigt bra enligt mig, jag har ju fällt flera träd! Ska ta fart en gång till en annan dag och så väntar jag mig ett intyg över mina nya färdigheter.

23.2.2013

2.3.2013

2.3.2013

"mätplantan" har vuxit 8 cm senaste dygnet

Lite ljusa i färgen det skulle mera sol göra susen åt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar