onsdag 13 mars 2013

Snöskottning i repris

Blev nog att köra snöskottning 200m i repris. Suck. Annars tycker jag väldigt mycket om vintern och snö. Älskar att det är så ljust (även växterna drar nytta av ljuset som snön ger). Sen är ju ett av mina stora vinterintressen skidning och slalom. Längdskidning över isen en solig, lugn dag i mars kan nog vara helt underbart liksom slalom i Lappland runt påsk. Nåja tillbaka till vardagslunken där snön kräver lite muskelarbete. Känns ganska skönt när man är klar och dagens motion är avklarad på samma gång, praktiskt eller hur.

Dagens saldo
Efter gymnastiken bar det in till mina gröna sköna. De växer och mår i solen. De flesta börjar komma upp till tråden nu där de skall bindas fast innan de tas ut åt båda hållen. Man kan säga att skaftet är klart på paraplyet. Nu skall skärmen skapas.

Nu sträcker de på sig och blir fastknutna

Mina småttingar har jag desvärre inte hunnit med så mycket men kanske imorgon...Även flissilon sinar med sådant busväder, bara att hoppa i traktorn och fylla på. Nästa vecka ska vi väl ha flisaren på besök då även lagret börjar sina.

Gurka på kommande






2 kommentarer:

  1. Snart blir det att skörda/äta gurkor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troligen i nästa vecka får vi äta färsk gurka.

      Radera