onsdag 19 mars 2014

Lite mycket nu...

Oj vad tiden rusar iväg,men nu har det varit lite mycket på agendan. Började i början av förra veckan med att försöka arbeta in lite till och med onsdag. Men det är inte det lättaste med det som växer. Man kan ju inte riktigt gå händelserna i förväg när det gäller att tex linda plantor och dylikt.
På torsdag morgon bar det av ner till Ekenäs för ett närstudietillfälle vid Novia. Detta tillfälle innehöll flera tenter och långa dagar, ångest inför skrivningar och trevlig samvaro kvällstid med god mat och dryck och trevligt sällskap. Börjar bli van vid dessa småresor så att man nästan saknar gänget däremellan. På lördag eftermiddag vände vi bilnosen norrut och drygt 5 timmar senare var vi hemma och det är nog skönt att komma hem.
Söndagen däremot fick bli en ordentlig arbetsdag för att ta igen de "lediga" dagarna, även om min far gjort ett gott arbete med att försöka hålla plantorna i styr. De var tyvärr i ett sådant läge där man måste vara varje dag och styra lite och knyta fast. De har tagit sig riktigt bra efter de mulna veckorna i början och ligger helt normalt i tiden och utvecklingen.
Dessa dagar som gått i veckan har handlat om att komma ikapp och nu är jag det så imorgon blir det en praktikdag med odlingsrådgivaren. Tar min praktik som strödda dagar här och där när jag hinner, men nu har jag bara 5 dagar kvar! Yes!!
I morgon skall jag plocka av första gurkan som vi skall sluka genast.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar