torsdag 28 februari 2013

Växer och växer och växer

Nå nu har de vuxit till sig lite. Jag satte upp ett snöre brevid en planta och knyter i en knut för varje dag dag. På två dagar har den vuxit 12,5cm. Inte illa och skulle solen skina hela dagarna skulle det hända ändå mer.

Igår sådde jag även de övriga sorterna som jag vill äta av i sommar. Ett litet trädgårdsland tillsvidare som senare ska skolas om i egna krukor.


Lite angrepp av Stinkflyn har också dykt upp men inte i någon större utsträckning. Två stycken har jag hittat och de gick nog sitt öde till mötes mellan mina fingrar.

Så här der det ut efter att ett stinkfly har bitit strax under toppen
Skadan blir torr och hård och toppen kröker sig för att sedan
braka av. Om jag inte har plantor att byta ut med brukar jag ta
en "tjuv" alltså ett skott och fortsätta med det som ny topp.

 
Tomater och paprika som är lite längre hunna kom också med från plantleverantören KHT. Så här fina är de nu. Detta är vanlig tomat, körsbärstomat och vanlig paprika.


Sen har jag ett troget sällskap med mig när jag jobbar :) Låt mig presentera Selma!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar